2014年9月14日日曜日

I made block out mesh, so I am progressing and continuing to add detail a little by a little.


In the case of  the prop, I'm adding more detail without unfolding the UV.
In the case of floor or wall, I want to see design and balance so I unfolded the UV and added color and material in textures.


In other progress, I added glass.
I referenced this movie for making glass.

I look like the glare is wrong and I guess the size of reflection capture is too big 




(日本語)
ある程度仮モデルはできたので、ディテールをすこしずつ追加していく作業を進めています。
小物であればまずはディテールデザインが欲しいのでUVは展開しないでポリゴンで形状を作り込み。
床や壁は模様を入れたいのでUVを展開してテクスチャで簡単に色や質感を分けてみたり。

他にもガラスを追加したり。
ガラスはこの動画を参考に作りました。

映り込みがおかしいのはReflectionCaptureのサイズが大きいからだろうな。



0 コメント:

コメントを投稿